دلتنگی

برای کسی می نویسم که بعد از 8 ماه نتونستم فراموشش کنم
می دونم اینجا رو می خونی ، می دونم بازم می خونی و می زاری کنار نامه های دیگه ، بخاطر اینه که می خوام برات بنویسم
امروز دلم خیلی گرفته ، آسمون دلم طوفانی طوفانیه ، از هر طرف غم و غصه تو دلم سر ریز می شه ، نمی دونم چرا خدا هرچی غم و غصه است می ریزه تو دلم ؟ چی کار کنم با این دل واموندم ؟ هرچی بهش می گم اون دلش یه جای دیگه ست می گه جای منم تو دل اونه
 
 
 
 
می دونم دلت شکسته می دونم غم تو دلت نشسته ، نمی خوام نمک بپاشم ، می خوام مرحمی برات شم ، ولی چیکار کنم که وقتی دلمو شکستی هیچکی برام مرحم نشد ، اگه می بینی نمی تونم مرحم خوبی برات باشم همش واسه اینه که کسی مرحمم نشد .
خسته شدم از این روزگار ، از این روزگار بی تو ، پس کی می آیی ؟ آخه تا کی باید منتظر باشم ؟ می دونم بر می گردی ، می دونم مال خودمی ، ولی چه کنم که دلم راضی به این جدایی نیست .
حرفای ناگفتنی برات خیلی دارم ولی بغضم نمی زاره دلم خالی شه .
بخدا من نمی دونستم غم چیه ؟ غصه چیه ؟ درد چیه ،؟ دوا کدومه ؟ تو یادم دادی درد چیه غصه کدومه
بخدا دریچه قلبمو به روی همه بستم آخه فقط می خوام تو،  تو دلم باشی ، همه می گن اون دیگه مال تو نیست ، همه می گن دلش یه جای دیگه است ، می گن که اون لایق عشق تو نیست  .
 
 
 
 
 
بخدا نمی تونم فراموشت کنم تا یه گوشه دنجی می بینم اشکام ناخداگاه سرریز می شه آخه همش یاده تو می افتم
یادته اون روز بارونی جایی واسه موندن نداشتیم ؟ دوتا چتر داشتیم و دوتا دل پاک مردم یه گوشه پناه می بردن ولی پناهگاه ما آسمون بود ، یادته آسمون هم اون روز گریه اش گرفته بود ، آخه می دونست قراره بین ما جدایی باشه
آره تو راست می گی فاصله ها بین ما بیداد می کنه ، بخدا هنوزم منتظرم بیا مرحمی برای دل شکستم شو
  برگرد برگرد برگرد  
 
 
 
 
 
دلم میگیره وقتی نیستی خونه

نمیتونه بدون تو بمونه

چشام که جای خالیتو میبینن

میبارن آهسته و دونه دونه


وقتی میری غصه میاد سراغم
 

خالی میشن قابهای روی دیوار

حوصله خودم رو هم ندارم

دلم داره دیوونه میشه انگار
 


وقتی میری خونه نداره گرما

گلدون روی طاقچه گل نمیده

باز میبینم میون باغچه انگار

رنگ گل اقاقیا پریده
 
 


پنجره ها بسته میشن نباشی

یه وقت نری اسیر سایه ها شی

ترانه های شاد و عاشقونه

غمگین و آهسته میشن نباشی


سیاهیا از خونمون نمیرن

ستاره ها بهونتو میگیرن

ماهیای قرمز حوض کاشی

بدون تو دق میکنن میمیرن


باز دل شب تنگه برای چشمات

باز من ودل داریم آتیش میگیریم

تو مهربونی آره بر میگردی

نمیذاری من و گلها بمیریم

قصه بی پایان دل من

 
 
 
عاشقانه ها
 
قصه بی پایان دل من
 
 
رها کن این دل منو!!
 
آخه چه جور دلت اومد
 
تنهام بذاری و بری
 
آخه مگه حرفی زدم
 
 زخم زبونی من زدم
 
آره همه اش بهونه بود
 
 مسئله یار دیگه بود
 
دلت هوایی شده بود
 
کارم از کار گذشته بود
 
برو با یارت عزیزم !!
 
رها کن این تن منو
 
الهی صد سال بشه!!
 
عشق قشنگت عزیزم
 
 
اما یه قول بهم بده یارتو تنها نذاری
 
که مثل من اسیر بشه
 
آواره از خونه بشه
 
من یه قول بهت میدم
 
یک روز فراموشت کنم
 
قلبمو سنگیش بکنم
 
عشقتوخاکستر کنم
 
اگه یه روز خواستی گلم
 
کسی رو نفرینش کنی
 
بگو مثل من بشه
 
زجر جدایی بکشه
 
 
برو با یارت عزیزم !!
 
 رها کن این تن منو
 
الهی صد سال بشه!!
 
عشق قشنگت عزیزم
 
رها کن این تن منو
 
رها کن این تن منو
 

خوشبختی

همه ی تیرها ،
به مقصد قناری
پیش خرید شده اند .

چه خوشبخت است کلاغ
با داشتن
امتیاز انحصاری کل آسمان .

خوشبختی یعنی ساده زِستن ، خوشبختی یعنی آنچه که هستی به آن قانع شدن ، خوشبختی یعنی خودرا با دیگران مقایسه نکردن ، خوشبختی یعنی استعداهای درونی خودرا یافتن و به آن به کارانداختن ، خوشبختی یعنی پارا از گلیم خود دراز نکردن ، خوشبختی یعنی منطقی فکرکردن ، منطقی زیستن ، منطقی دار فانی را وداع گفتن ، در پایان از جنابعالی امتنان وافررا دارم که این امکان را دراختیار بنده قراردادید که توانستم چند کلمه ای دردو دل کنم مطالب زیادی دارم اگر فرصت باشد در آینده نزدیک مطرح خواهم کرد امیداست امانت رعایت نموده آنچنانکه هست منتشر فرمائید.

خوشبختی یعنی دیدن روی پدر و مادر

 

خوشبختی یعنی همانطور که میخواهیم زندگی کنیم

خوشبختی یعنی خوب زیستن

رمز خوشبختی !
بیش تر آدم ها فکر می کنند، آنچه خیلی مهم و سخت است به دست آوردن خوشبختی و سعادت است، در حالی که من مطمئنم آنچه خیلی سخت تر است حفظ سعادت است و نگهداری خوشبختی. خود خوشبختی ممکن است با مساعدت الهی یا شانس یا تقدیر و یا..... به دست بیاید ولی آنچه مسلم است حفظ آن بدون عقل و تدبیر میسر نیست.
ولی کجا آدم قدر نعمتی را که دارد می داند؟! خصلت آدمیزاد این است، به دنبال آنچه ندارد می دود و آنچه دارد اصلا نمی بیند و به داشتنش مثل یک حق طبیعی عادت می کند: مثل دستش، مثل نفس کشیدن، مثل چشم هایش و مثل همه ی واقعیت های حیاتی زندگی که چون همراه آدمند برایش عادی می شوند و بی ارزش، مگر این که از دستشان بدهد !

1. خواستار سعادت دیگران بودن، بزرگترین خوشخبتی هاست.

2. تربیت یگانه هادی بشر به سوی رستگاری است و تنها عامل سعادت است.

3. کسی که بتواند از بدبختی ها و نومیدی های زندگی که دیگران از آن می نالند برای خود خوشی تولید کند و از آن برخوردار شود خوشبخت است.

4. خوشبختی ، نشاط و شادی مُسری است ؛ بنابراین همواره کوشش کن که خود را در میان افراد خانواده ، دوستان و آشنایان گشاده رو و دلشاد و خوشبین جلوه گر سازی.

5. در منتهای مکنت ( رنج ) و بدبختی به اندک چیزی می توان دلخوش و بی نیاز شد.

6. دوری از مردم شریر ، دریچه سعادت و نیک بختی است.

7.دل دانا در ایام خوشبختی مانند گل نیلوفر نرم است و در هنگام بدبختی مانند صخره کوه قرص و محکم.

8. سعادت گلی است که می تواند از وزش یک نسیم ضعیف ، افسرده و پژمرده گردد.

9. غنچه خوشبختی در جای تاریک و بی صدا و گودی پنهان است که بسیار نزدیک ماست ولی کمتر از آنجا می گذریم و آن دل خود ماست.

10. کسی که از چیز کمی احساس خوشبختی نمی کند ، با داشتن همه چیز هم خوشبخت نخواهد بود .

11. کلید سعادت و خوشبختی ما در اختیار پندار و گفتار و کردار ماست.

12. مردم هرگز خوشبختی خود را نمی بینند ، اما خوشبختی دیگران همیشه در جلو دیدگانشان مجسم است.

. مقصود از زندگانی فقط خوشبختی نیست بلکه تکامل آن است.

14. نیکبخت کسی است که نه از مردن کسی شاد شود و نه کسی از مردن او شاد گردد.

15. نیکبخت آن کسی است که آموزگارش روزگار بوده است.

16. یک راه بیشتر برای خوشبختی وجود ندارد ، آن هم کاستن نگرانی درباره ی چیزهایی است که ما فوق قدرت ما قرار گرفته اند.

17. خوشبخت کسی است که از زندگی دیگران درس عبرت بیاموزد.

18. مرد نیکبخت کسی است که جریان زندگانی را بدون برخورد با تألمات روحی و جسمانی شدید طی کند.

19. بزرگترین سعادت فرار از فلاکت است.

20. خوشبختی خانوادگی طولانی ترین و محکم ترین و شیرین ترین سعادت ها است.

 

خوشبختی واقعی زمانی حاصل می شود که ...

1. خوشبختی واقعی زمانی حاصل می شود که خود را وقف رسیدن به هدفی کنیم.

2. خوشبخت ترین و کارآمدترین انسان ها کسانی هستند که کاری را انجام می دهند که احساس می کنند واقعاً تغییری در دنیا ایجاد می کند.

3. زندگی خود را آسان کنید.؛ مدام به دنبال راه های حذف کارها و فعالیت های غیر ضروری باشید.

4. مردم درست به همان اندازه خوشبخت اند که خودشان تصمیم می گیرند.

5. سعی و سعادت دو چیز هستند که همیشه در پی هم می آیند.

6. زندگی را آن طور که هست ببینید نه آن طور که دوست دارید باشد.

7. شادی و خوشبختی ، پیشرفت مستمر در تحقق یک هدف یا ایده ارزشمند است. هر روز برای دستیابی به هدف های خود قدمی بردارید.

8. اگر فکر می کنید برای شادی و خوشبختی شما باید فرد دیگری تغییر کند محکوم به شکست هستید.

9. بخش عظیمی از شادی و خوشبختی شما ناشی از داشتن روابط خوب با دیگران است. مراقب نحوه معاشرت خود با دیگران باشید.

10. میزان خوش بینی شما بستگی به این دارد که مسائل را چطور برای خود توجیه می کنید . تفکر مثبت داشته باشید تا احساس خوشبختی کنید.

11. دوست داشتن بدین معناست که خوشبختی خودمان را در خوشبختی دیگران بدانیم .

12. آنچه معمولاً ما را به تدریج سست می کند و خوشبختی مان را مسموم می سازد این است که احساس می کنیم به زودی خسته می شویم و به پایان آنچه برایمان جذاب است می رسیم.

13. از زندگی خشنود باشید، زیرا به شما فرصت دوست داشتن، کارکردن، بازی کردن و نگاه کردن به ستارگان را می دهد.

14. خوشبختی وقفه ای است دربین دوره های تیره روزی.

15. اعمال خودرا خالص کنید تا سعادتمند شوید.

16. تفکر، انسان را به نیکی و نیکوکاری دعوت می کند.

17. کوشش کنید زندگی را با شادی و شعف سپری ساخته و شگفتی های آن را لمس و احساس کنید.

18. وقت گرانبهای خود را صرف این پرسش نکنید که چرا جهان بهتر از این نیست؟ این کار فقط اتلاف وقت است. از خود بپرسید که چگونه می توانم آن را بهتر کنم؟ و با جواب دادن به آن ، راه رسیدن به خوشبختی را هموار کنید.

19. بزرگ ترین ثروت زندگی سرور است. زیرا با سرور می توانیم بهترین خدمت را به خدا و همچنین به خودمان بکنیم. شاید بتوان گفت که سرور تنها هدف زندگی و مایه خوشبختی ماست.

20. بیم ، آنجا است که دلبستگی باشد. از دلبستگی چشم بپوش تا نیک بخت شوی .


بزرگان در مورد خوشبختی می گویند ...


1. خوشبختی یک موضوع شخصی است اگر می خواهید سعادتمند باشید باید خوش بین و قانع باشید و اعتدال را رعایت کنید، همچنین باید کاری داشته باشید که از آن خوشتان بیاید و آن کار باید بازده داشته باشد.

2. ساعاتی که در انتظار خوشبختی هستیم لذت بخش تر ازدقایقی است که به لذت خوشبختی رسیده ایم.

3. کسانی که طبع تلخ و سنگین و انعطاف ناپذیری دارند، سهمی که از جاه و مقام دارند بیش از آن است که از خوشبختی دارند.

4. به دست آوردن خوشبختی بزرگترین فتح زندگی است.

5. خوشبختی بالاتر از این چیست که در روزگار پیری یادگارهای شیرین ایام جوانی و کهولت را از خاطر گذرانیده، به یاد بیاوریم که در راه سعادت ابناء خود قدمی برداشته ، آنها را از ظلمات جهل و بی خبری رهایی داده ایم.

6. آدم بدبخت همه ی لوازم خوشبخت بودن را در اختیار دارد به جز اراده خوشبختی .

7. آن که کردار به سخاوت بیاراید و گفتار به راستی ، در این جهان نیک بخت است.

8. آنچه برای خوشبختی مورد احتیاج است یک آب باریک است و آنچه ما برای گرفتاری و رنج خود به آن محتاجیم یک دریاست.

9. آن که نیک بختی خود را به دست دیگری می داند بسی ناکامی خواهد کشید.

10. آنچه انسان را در زندگی محزون می کند، فقر و بیمای و رنج نیست بلکه غرور و جاه طلبی و خودخواهی و گناه است.

11. اشک های دیگران را مبدل به نگاه های پر از شادی نمودن بهترین خوشبختی هاست.

12. بنا کردن عمارت خوشبختی بسیار دشوار ، و خراب کردن آن سخت آسان است.

13. خوشبختی هماهنگی آرزوها با حوادث روزگار است.

14.خوشبختی کالایی است که طبیعت آن را به قیمت بسیار گران به ما می فروشد.

15.خوشبختی بر سه ستون استوار است : فراموش کردن گذشته ، غنیمت شمردن حال و امیدوار بودن به آینده.

16. خوشبختی در این است که حدود همه چیز را بشناسیم و به آن احترام بگذاریم.

17. خوشبخت کسی است که حاکم بر وجود خویشتن باشد.

18.خوشبختی و وسایل آن در سازش و هماهنگی با دیگران به دست می آید.

19. خوشی های کوچک خوشبختی بزرگ می سازد.

20. بهترینِ افراد کسانی هستند که از نیکی و سعادت دیگران شاد شوند.